Handelsbetingelser
Juridiske oplysninger:
Biosa ApS
Sonnerupvej 41,
Frederiksværk 3300
Cvr: 26453844
Tlf: 47 77 22 70
Mail: info@biosa.dk
Betaling
Alle priser i Biosas webshop er inkl. moms.
Biosa webshop modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Biosa webshop krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
Levering
Biosa webshop bestræber sig på at afsende ordren med GLS 1-2 hverdage efter bestillingen er modtaget. Rettidig levering forudsætter dog, at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
Biosa webshop tilbyder gratis fragt til GLS pakkeshop ved køb for over 450 kr.
Biosa webshop kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Biosa webshop naturligvis en ny leverance uden beregning.
Returnering af pakke pga. forkert adresse eller manglende afhentning
Returneres din pakke til Biosa pga. forkert oplyst adresse, fordi ingen var hjemme på leveringstidspunktet eller pga. at pakken ikke er afhentet i pakkeshoppen, koster returforsendelsen Biosa et gebyr på 49 kr. I dette tilfælde vil Biosa kontakte dig, og høre om du fortsat er interesseret i produkterne. Hvis du ønsker produktet gensendt, vil det udover den oprindelige porto, også koste gebyret for returforsendelsen på 49 kr. plus omkostningen for en ny forsendelse. Ønsker du ikke at få produktet gensendt, og dermed fortryder købet, vil Biosa stadig kræve den oprindelige porto plus gebyret for returforsendelsen betalt. Dermed vil ordrebeløbet minus forsendelsesomkostninger og gebyr for returforsendelsen blive returneret til dig.
Reklamation
Biosa webshop yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven fra varens modtagelse - dog med forbehold for varens naturlige holdbarhed.
Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse eller vold. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Biosa webshop indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for ombytning eller efter aftale evt. kreditering.
Reklamation og vare-returnering:
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til:
Biosa ApS
Sonnerupvej 41,
Email: info@biosa.dk
47 77 22 70
Varereturnering foregår også til denne adresse – Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os indenfor Biosas åbningstider og efter aftale. Når en reklamationsvare returneres, skal kopi af faktura vedlægges. Er reklamationen berettiget refunderes returportoen.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Biosa har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret
Da der er tale om fødevarer, er der ingen fortrydelsesret på varerne. Skulle man ønske at reklamere: se reklamationsret.
Personlig info
Ingen personlige oplysninger, der registreres på Biosa webshop, vil nogensinde blive videregivet, solgt eller gjort tilgængelige for tredjepart. Alle oplysninger opbevares på en sikker måde og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Biosa webshop. Ved eventuel elektronisk betaling anvendes en sikker, krypteret metode gennem webshopsystemet.
Webshop-systemet bruger såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot en betegnelse for en fil, der gemmes på din egen PC. Det er også muligt at bede systemet om at gemme dine egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse oplysninger, kan det gøres via browserindstillingerne.
Under en købsproces beder vi om navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse oplysninger bruges udelukkende til behandling af ordren. Oplysningerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. I overensstemmelse med persondataloven informerer vi på forespørgsel om registrerede oplysninger, og på baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes.
Handelsbetingelser
Abonnementsprodukter
Abonnementsforhold
På biosa.dk kan du oprette et abonnement på udvalgte produkter, ved at lægge de ønskede produkter i kurven og vælge ”abonner”. Herefter vil du kunne vælge, hvilket interval du ønsker produktet leveret og betale din første abonnementssending. Biosa sender herefter løbende produkterne til dig med det valgte interval indtil abonnementet opsiges eller ændres. Når du opretter abonnement på et eller flere produkter, kan du se på din ordrebekræftelse, at produktet/produkterne er oprettet på abonnement. Du skal være 18 år for at oprette et abonnement.
For køb af abonnementsprodukter gælder også Biosas generelle handelsbetingelser, som kan ses på biosa.dk.
Abonnementsrabat og prissætning
Som abonnent får du fast 25% rabat på normalprisen på de produkter, du vælger at sætte i abonnement.
Ændringer af Abonnementsbetingelserne
Biosa har ret til at ændre nærværende abonnementsbetingelser. Væsentlige ændringer vil blive varslet til ikrafttræden med mindst en måneds varsel. Du kan til enhver tid finde den gældende udgave af Biosas abonnementsbetingelser på biosa.dk. Ved henvendelse til Biosas kundeservice sender vi gerne gældende abonnementsbetingelser pr. email.
Ændringer af dine oplysninger eller opsigelse
Har du ændringer til dit abonnement, f.eks. adresseændringer, ændringer til interval, kortoplysninger eller ønsker du at opsige dit abonnement, kan du ændre dette ved at logge ind på din profil på biosa.dk. Der er ingen binding eller mindste køb, når du opretter produkter på abonnement, og du kan opsige når som helst med 48 timers varsel forud for næste abonnementslevering.
Abonnementslevering
Du får gratis fragt på alle dine abonnementsleverancer, så længe forsendelsen er til pakkeshop. Ønskes levering til hjemmeadresse, kommer der et ekstra gebyr på forsendelsen. Har du flere produkter på abonnement leveres disse med samme leveringsform.
Betaling af abonnement
For at oprette et eller flere produkter på abonnement kræves betaling via betalingskort. Har du flere produkter på abonnement benyttes samme betalingskort til dem alle. Når du opretter et eller flere produkter på abonnement accepterer du, at Biosa automatisk og løbende må trække penge på det betalingskort, du har knyttet til abonnementet. Pengene trækkes hver gang Biosa afsender abonnementsproduktet/-produkterne til dig.
Behandling af persondata vedr. abonnement
For at du kan indgå abonnementsaftale med Biosa, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Oplysninger om dine køb
- Kortoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varerne til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit abonnement.
Opsigelse
Ønsker du at opsige dit abonnement, skal du sende en mail til info@biosa.dk og informere os om det senest to dage før vores webshop automatisk gennemfører din næste bestilling, dvs. senest 28 dage efter din sidste bestilling eller fornyelse at dit abonnement, og inden kl. 12.00. Skriv gerne: ”Opsigelse af abonnement” i emnefeltet på den mail, som fremsendes.
Ændring af dine oplysninger
Du er forpligtet til straks at opdatere dine oplysninger på din profil, hvis du skifter adresse eller mail/telefonnummer. Du kan ændre dem ved at logge ind på din profil på biosa.dk.
Betaling af abonnement
Ved oprettelse af dit abonnement, gennemfører du dit køb med en kortbetaling. De efterfølgende abonnementsleveringer, vil automatisk blive betalt, med samme betalingsløsning i det valgte interval, indtil du opsiger, eller sætter dit abonnement på pause. Vi sender dig en kvittering via mail, når vi trækker betaling for den kommende levering.
Pause
Skal du på ferie, eller ønsker du bare ikke produktet i en periode, kan du sætte dit abonnement på pause. Dette kan du selv gøre på din profil. Det er dit ansvar, at der ved fornyelse af abonnementet, er penge på den konto, som er tilknyttet det betalingsløsning, du har benyttet ved tilmelding, så vi kan gennemføre betalingen. Du er forpligtet, til at holde dine kortoplysninger opdateret. Sker der ikke betaling for dit abonnement, modtager du ikke dine produkter. Misligholder du din abonnementsaftale, eller abonnementsbetingelserne, er vi berettiget, til at ophæve dit abonnement uden varsel.
Ændringer
Ændringer i abonnementsaftaler, uden forudgående varsel, kan forekomme, men disse vil være til kundens fordel, eksempelvis prisnedsættelse.
Hvis vi foretager ændringer af aftaler såsom pris- og gebyrstigninger, meddeles dette til abonnenterne, med et varsel på minimum 30 dage. Har du indsigelser, skal dette meddeles til os inden d. 15. i måneden forinden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er altid tilgængelige på biosa.dk.
Bemærk, at du ikke kan opsige dit abonnement, ved at returnere din levering, eller undlade at afhente den i pakkeshoppen. Hvis du ikke afhenter din abonnementsordre i pakkeshoppen, og den returneres til os (sker efter 10-14 dage), skal du kontakte os, hvis du ønsker, at vi genforsender din pakke. Dette vil dog koste dig 49 kr. i fragtomkostninger. Dette tilbud gælder kun op til 30 dage efter ordredato.
Se mere om din fortrydelsesret i vores handelsbetingelser.